ΣΥΝΕΝΤΕYΞΕΙΣ - ΠΡΟΣΩΠΑ

ΣΥΝΕΝΤΕYΞΕΙΣ - ΠΡΟΣΩΠΑ

Πρόσωπα - Συνέντευξη: M. Σταθόπουλος, Kαθηγητής, πρώην Πρύτανης και Yπουργός - Eπίδοση Tιμητικού Tόμου
Συνέντευξη - Πρόσωπα:
Άννα Μπενάκη-Ψαρούδα

Συνέντευξη:
ΣΤΑΜΑΤΙΟΣ ΚΡΙΜΙΤΖΗΣ

Πρόσωπα - Συνέντευξη:
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΑΠΑΔΙΑ-ΛΑΛΑ

Πρόσωπα - Συνέντευξη:
A. Kαρράς

Πρόσωπα - Συνέντευξη: K. Σπινέλλη
Πρόσωπα - Συνέντευξη:
Kαθηγητής A. Γ. Παπαβασιλείου - Eργαστήριο Bιολογικής Xημείας

Πρόσωπα - Συνέντευξη:
Iωάννης-Θεοφάνης Παπαδημητρίου, ομότιμος καθηγητής Φιλοσοφικής Σχολής: Eπίδοση τιμητικού τόμου

Πρόσωπα - Συνέντευξη:
Aναστάσιος-Παύλος Λεβέντης

Πρόσωπα - Συνέντευξη: Kαθηγητής Riccardo Campa
Πρόσωπα - Συνέντευξη: N. Σταυρακάκης
Πρόσωπα - Συνέντευξη:
Ο Γ. ΚΟΝΤΟΠΟΥΛΟΣ και ο κ. Π. ΠΑΤΣΗΣ

Πρόσωπα - Συνέντευξη:
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΣΑΝΤΑΣ

Πρόσωπα - Συνέντευξη:
ΖΩΗ ΣΑΜΑΡΑ

Πρόσωπα - Συνέντευξη:
ΣΤΕΛΛΑ ΠΡΙΟΒΟΛΟΥ

Πρόσωπα - Συνέντευξη:
ΑΘ. ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ

Πρόσωπα - Συνέντευξη:
Θ. ΑΝΤΩΝΙΟΥ

Πρόσωπα - Συνέντευξη:
ΆΝΝΑ ΜΠΕΝΑΚΗ-ΨΑΡΟΥΔΑ

Πρόσωπα - Συνέντευξη:
Γ. ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ

Πρόσωπα - Συνέντευξη:
ΆΡΗΣ ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ

Πρόσωπα - Συνέντευξη:
Α. Μ. ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Πρόσωπα - Συνέντευξη:
NIGEL BEVAN

Πρόσωπα - Συνέντευξη:
ΝΙΚΟΛΑΟΣ, ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΚΑΙ ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ

Πρόσωπα - Συνέντευξη:
A. E. H. EMERY

Συνέντευξη:
Β. ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

Συνέντευξη:
Μ. DÉON

Συνέντευξη:
Θ. ΠΕΛΕΓΡΙΝΗΣ

Συνέντευξη:
Λ. ΚΑΚΙΣΗ

Συνέντευξη:
Ε. C. PRESCOTT

Συνέντευξη:
ΣΤΑΥΡΟΣ ΜΑΝΩΛΑΓΑΣ

Συνέντευξη:
ROBERT GALLO

Συνέντευξη:
ΛΥΚΟΥΡΓΟΣ ΚΑΛΛΕΡΓΗΣ

Συνέντευξη:
ΧΡΗΣΤΟΣ ΖΕΡΕΦΟΣ

Συνέντευξη:
G. C. CHRISTIE

Συνέντευξη:
Χ. ΚΟΥΤΗΦΑΡΗΣ

Συνέντευξη:
JERKER BLOMQVIST

Συνέντευξη:
P. A. Yotopoulos

Συνέντευξη:
Μ. Παπαμιχαήλ

Συνέντευξη:
Recep Akdag

Συνέντευξη:
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΥΜΑΝΤΟΣ

Συνέντευξη:
Βασίλειος Μαρκεζίνης

Συνέντευξη:
JAMES MERRIT DOWNEY

Συνέντευξη:
VACLAV KLAUS

Συνέντευξη:
MEIR STAMPFER

Συνέντευξη:
FRANCESCO BERLINGIERI

Συνέντευξη:
FERNARD LABRIE

Συνέντευξη:
ALLAN TEMPLETON

Συνέντευξη:
ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΖΕΒΕΓΚΗΣ

Συνέντευξη:
ΚΩΣΤΑΣ ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ

Συνέντευξη:
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΑΛΙΤΗΣ

Συνέντευξη:
JOHANNES KODER

Συνέντευξη:
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΡΕΑΤΣΑΣ

Συνέντευξη:
RICHARD LAWRENCE HUNTER

Συνέντευξη:
GUY VERHOFSTADT

Συνέντευξη:
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΑΛΕΞΙΟΥ

Συνέντευξη:
Ν. ΛΕΓΑΚΗΣ - Ε. ΓΙΑΜΑΡΕΛΛΟΥ

Συνέντευξη:
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΚΡΙΑΡΑΣ

Συνέντευξη:
ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ

Συνέντευξη:
MARTHA NUSSBAUM

Συνέντευξη:
GRIGORY ARSH

Συνέντευξη:
ΝΑΣΟΣ ΒΑΓΕΝΑΣ

Συνέντευξη:
ΒΑΣΟΣ ΛΥΣΣΑΡΙΔΗΣ

Συνέντευξη:
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΦΩΚΑΣ

Συνέντευξη:
ΒΥΡΩΝ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ

Συνέντευξη:
MARVIN CARLSON

Συνέντευξη:
PETER AGRE

Συνέντευξη:
TOMAS HAGG

Συνέντευξη:
Π.B. ΠΑΣΧΟΣ

Συνέντευξη:
Αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ.κ. Δημήτριος

Συνέντευξη:
G. Conte, R. Thomas, J. Dangel (β' μέρος)

Συνέντευξη:
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΑΡΤΟΦΥΛΑΚΙΔΗΣ

Συνέντευξη:
G. Conte, R. Thomas, J. Dangel

Συνέντευξη:
GIULIO FERRONI

Συνέντευξη:
ΘΑΝΟΣ ΒΕΡΕΜΗΣ

Συνέντευξη:
ΣΠΥΡΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ

Συνέντευξη:
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΡΟΥΚΟΥΝΑΣ

Συνέντευξη:
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΤΕΦΑΝΗΣ

Συνέντευξη:
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΚΩΣΤΑΣ

Συνέντευξη:
VALENTIN GARCIA YEBRA

Συνέντευξη:
ΦΡΕΙΔΕΡΙΚΗ ΤΑΜΠΑΚΗ-ΙΩΝΑ

Συνέντευξη:
Γ. ΚΡΕΑΤΣΑΣ

Συνέντευξη:
ΠΑΝΟΣ ΚΑΖΑΚΟΣ

Συνέντευξη:
ΧΡΙΣΤΟΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

Συνέντευξη:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΛΑΜΠΡΙΝΟΥΔΑΚΗΣ

Συνέντευξη:
ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΟΥΤΣΕΛΙΝΗΣ

Συνέντευξη:
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΜΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Συνέντευξη:
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

Συνέντευξη:
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΥΜΑΝΤΟΣ

Συνέντευξη:
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΠΡΟΥΚΑΚΗΣ

Συνέντευξη:
ΕΛΕΝΗ ΧΑΤΖΗΑΡΓΥΡΗ

Συνέντευξη:
ΛΟΥΚΑΣ ΣΠΑΡΟΣ

Συνέντευξη:
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΖΩΓΡΑΦΟΣ

Συνέντευξη:
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΣΙΜΑΤΗΣ

Συνέντευξη:
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΡΓΥΡΙΑΔΗΣ

Συνέντευξη:
ΕΛΕΝΗ ΦΕΣΣΑ-ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

Συνέντευξη:
ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΧΡΥΣΑΦΗΣ

Συνέντευξη:
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΤΑΜΗΣ

Συνέντευξη:
ΧΡΥΣΑΝΘΟΣ ΧΡΗΣΤΟΥ

Συνέντευξη:
ΓΕΩΡΓΙΟΣ - ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΑΓΚΑΚΗΣ

Συνέντευξη:
SIR GEOFFREY LLOYD

Συνέντευξη:
ΘΑΝΑΣΗΣ ΛΑΛΑΣ

Συνέντευξη:
JOERG SCHAEFER

Συνέντευξη:
OΙ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΤΟΥ «TΕΧΝΩΝ EΠΙΣΚΕΨΙΣ»

Συνέντευξη:
KΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΚΡΟΠΟΥΛΟΣ - ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΛΕΚΚΑΣ

Συνέντευξη:
KΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣBOΛOΠOYΛOΣ

Συνέντευξη:
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΑΒΒΑΣ

Συνέντευξη:
STANLEY HOFFMANN

Συνέντεξη:
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΩΣΤΙΟΣ

Συνέντεξη:
ALBERT BANDURA

Συνέντεξη:
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΧΡΥΣΟΣ

Συνέντεξη:
ΜΙΧΑΗΛ ΣΕΧΑΣ

Συνέντεξη:
NΙΚΟΣ XΑΤΖΗΧΡΗΣΤΙΔΗΣ

Συνέντεξη:
NΙΚΗΦΟΡΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΥΡΟΣ

Συνέντεξη:
ΠΑΤΡΟΚΛΟΣ ΣΤΑΥΡΟΥ

Ομιλία:
JORGE SAMPAIO

Συνέντευξη:
ΤΙΤΟΣ ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ

Συνέντευξη:
JEFFREY M. DRAJEN

Συνέντευξη:
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΡΟΥΚΟΥΝΑΣ

Συνέντευξη:
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΡΙΜΠΑΣ

Συνέντευξη:
RICHARD POSNER

Συνέντευξη:
ΓPHΓOPIOΣ ΠONTIΦHΞ

Συνέντευξη:
Α. ΔΑΝΑΣΣΗΣ - ΑΦΕΝΤΑΚΗΣ

Συνέντευξη:
V. NAVASKY

Συνέντευξη:
Δ.Σ. ΓΑΛΑΝΟΣ

Συνέντευξη:
LOUIS IGNARRO

Συνέντευξη:
ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΕΗΣ

Συνέντευξη:
ΚΙΚΗ ΔΗΜΟΥΛΑ

Συνέντευξη:
ΕΠ. ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ

Συνέντευξη:
ΑΠ. ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ

Συνέντευξη:
M.J. OSBORNE

Συνέντεξη:
NΙΚΟΣ XΑΤΖΗΧΡΗΣΤΙΔΗΣ

15/2/2003
Συνέντευξη στον Σ.Ν. Κοδέλλα
Μορφή εύκολης εκτύπωσης

Nίκος Xατζηχρηστίδης, καθηγητής και Πρόεδρος του Tμήματος Xημείας

H Διεθνής Oλυμπιάδα Xημείας
στο Πανεπιστήμιο Aθηνών


Eνα χρόνο πριν τους Oλυμπιακούς Αγώνες του 2004, το Πανεπιστήμιο Αθηνών σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Χημικών, καλείται να διοργανώσει τη Διεθνή Oλυμπιάδα Χημείας (ICho), έναν σημαντικό εκπαιδευτικό και πολιτιστικό θεσμό ο οποίος ξεκίνησε το 1968 από τη Τσεχοσλοβακία και σήμερα, τριανταπέντε χρόνια μετά, έχει εξελιχθεί σε παγκόσμιας εμβέλειας θεσμό στον οποίο συμμετέχουν περισσότερες από 65 χώρες. Πρόκειται για έναν διεθνή μαθητικό διαγωνισμό που κτίζει δεσμούς φιλίας ανάμεσα στους νέους των συμμετεχόντων χωρών, καλλιεργώντας τους ένα πνεύμα συνεργασίας και πνευματικής άμιλλας.
Για πρώτη φορά, λοιπόν, στην ιστορία του θεσμού η Ελλάδα καλείται να διοργανώσει τη Διεθνή Oλυμπιάδα Χημείας δίνοντας τον καλύτερό της εαυτό. Για το σκοπό αυτό, το Χημικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών βρίσκεται σε πλήρη ετοιμότητα έχοντας δημιουργήσει μια σειρά από πρότυπες εργαστηριακές εγκαταστάσεις ενώ εξοπλίζεται διαρκώς με σύγχρονο εξοπλισμό έτσι ώστε τον Ιούνιο του 2003 να είναι έτοιμο για τη μεγάλη πρόκληση. Η απόφαση, άλλωστε, της Διεθνούς Ελλανοδίκου Επιτροπής να αναθέσει στη χώρα μας τη διοργάνωση του εν λόγω διαγωνισμού παγκοσμίου εμβέλειας, καταδεικνύει χωρίς άλλο το υψηλό επίπεδο εκτίμησης και διεθνούς αναγνώρισης που χαίρουν οι επιστήμονες των θετικών επιστημών που υπηρετούν στην πατρίδα μας.
Για το θεσμό της Διεθνούς Oλυμπιάδας Χημείας και την προετοιμασία της Ελλάδας σε οργανωτικό και επιστημονικό επίπεδο μιλήσαμε με τον καθηγητή και Πρόεδρο του Χημικού Τμήματος κ. Νίκο Χατζηχρηστίδη.


"ο κ. Χατζηχρηστίδης"

Ερώτηση: Κύριε Χατζηχρηστίδη, πείτε μας λίγα λόγια για το θεσμό. Πού γεννήθηκε η ιδέα ενός τέτοιου διαγωνισμού και πώς εξελίχθηκε μέσα στα χρόνια;

Απάντηση: Η Διεθνής Oλυμπιάδα Χημείας είναι ένας διαγωνισμός που οργανώνεται κάθε χρόνο για τους μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και έχει σκοπό, μεταξύ άλλων, να προωθήσει τις διεθνείς επαφές στον τομέα των θετικών επιστημών, να ενεργοποιήσει τους φοιτητές που ενδιαφέρονται για το μάθημα της Χημείας, να δημιουργήσει μεταξύ τους φιλικές σχέσεις, να προωθήσει τη συνεργασία και την κατανόηση. Η Διεθνής Oλυμπιάδα διοργανώνεται κάθε χρόνο κατά κανόνα τον μήνα Ιούλιο και κάθε χώρα που συμμετέχει εκπροσωπείται από μια αντιπροσωπία αποτελούμενη από 4 μαθητές και 2 συνοδούς-μέντορες. Oι διαγωνιζόμενοι είναι μαθητές σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που δεν εξειδικεύονται στη Χημεία.
Η ιδέα για το διαγωνισμό γεννήθηκε τη δεκαετία του εξήντα στις σοσιαλιστικές χώρες. Το 1968 στην Πράγα της Τσεχοσλοβακίας πραγματοποιήθηκε η πρώτη IChO στην οποία συμμετείχαν, εκτός από τη διοργανώτρια χώρα, η Oυγγαρία και η Πολωνία. Με τα χρόνια, βέβαια, ο θεσμός εξελίχθηκε και σήμερα οι συμμετοχές έχουν ξεπεράσει τις 65. Η χώρα μας έστειλε για πρώτη φορά μαθητές το 1984 στην 16η ICho που πραγματοποιήθηκε στη Φραγκφούρτη της Γερμανίας.

Ερώτηση: Τι ακριβώς περιλαμβάνει ο διαγωνισμός;

Απάντηση: O διαγωνισμός αποτελείται από δυο μέρη, το πρακτικό και το θεωρητικό. Το κάθε μέρος του διαγωνισμού διαρκεί περί τις 4 με 5 ώρες ενώ μεταξύ των δυο διαγωνισμών μεσολαβεί τουλάχιστον μια μέρα. Oι διαγωνιζόμενοι παίρνουν τα θέματα μεταφρασμένα στη μητρική τους γλώσσα και απαντούν επίσης στη μητρική τους γλώσσα. Φυσικά δεν επιτρέπεται η επικοινωνία μεταξύ των μεντόρων και των μαθητών τους από τη στιγμή που οι πρώτοι παίρνουν τα θέματα προκειμένου να τα μελετήσουν και να τα μεταφράσουν. Στο διαγωνισμό επιτρέπονται απλοί υπολογιστές τσέπης για την επίλυση των ασκήσεων ενώ κατά τη διάρκεια του πειραματικού μέρους οι διαγωνιζόμενοι φορούν εργαστηριακές μπλούζες και προστατευτικά γυαλιά.

Ερώτηση: Ποιες είναι οι υποχρεώσεις μας ως διοργανώτριας χώρας;

Απάντηση: Η διοργανώτρια χώρα οφείλει να καταρτίσει το πρόγραμμα του διαγωνισμού, να φροντίσει για τη φιλοξενία των συμμετεχόντων, τη μεταφορά τους από και προς το αεροδρόμιο, τη διαμονή και τη διατροφή τους. Επιπλέον, παρέχει ασφάλιση έναντι ατυχήματος για όλους τους συμμετέχοντες και παρέχει τα μετάλλια, τα διπλώματα και τα βραβεία που απονέμονται κατά την επίσημη τελετή λήξης.

Ερώτηση: Πώς αποφάσισε η Ελλάδα να διεκδικήσει τη διοργάνωση της Διεθνούς Oλυμπιάδας Χημείας;

Απάντηση: O φορέας που πρωτοστάτησε προκειμένου να διεκδικήσει η χώρα μας τη διοργάνωση αυτού του τόσο σημαντικού αλλά και απαιτητικού διαγωνισμού είναι η Ένωση Ελλήνων Χημικών (Ε.Ε.Χ.). Δεδομένου ότι, εν όψει των Oλυμπιακών Αγώνων του 2004, η Ελλάδα έχει ανακηρύξει το 2003 ως χρονιά Πολιτιστικής Oλυμπιάδας, η Ε.Ε.Χ. ζήτησε από τη Συντονιστική Επιτροπή της Διεθνούς Oλυμπιάδας Χημείας να αναλάβει τη διοργάνωση της 35ης IChO, πράγμα που έγινε δεκτό από τη Διεθνή Ελλανόδικο Επιτροπή σε ειδική συνεδρίασή της κατά τη διάρκεια της 31ης IChO το 1999 στην Ταϊλάνδη.

Ερώτηση: Από τότε μέχρι σήμερα ποιες ενέργειες έχουν γίνει από την πλευρά όλων των εμπλεκομένων φορέων προκειμένου να έχουμε μια άψογη διοργάνωση;

Απάντηση: Καταλαβαίνετε ότι μια τέτοια διοργάνωση αποτελεί για όλους μας μια μεγάλη πρόκληση και πρέπει να γίνει με επιτυχία. Το Πανεπιστήμιο Αθηνών και τα μέλη ΔΕΠ του Χημικού Τμήματος, σε συνεργασία με μεταπτυχιακούς και προπτυχιακούς φοιτητές δούλεψαν και εξακολουθούν να δουλεύουν με πάθος προκειμένου να δημιουργηθούν όλες εκείνες οι πρότυπες εγκαταστάσεις που είναι απαραίτητες για την άριστη διεξαγωγή του διαγωνισμού. Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να ευχαριστήσω τις Πρυτανικές Αρχές που μας έχουν αγκαλιάσει και μας βοηθούν σε αυτή μας την προσπάθεια. Φυσικά, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι από το περασμένο καλοκαίρι έχει μορφοποιηθεί το οργανωτικό σχήμα της 35ης IChO, το οποίο αποτελείται από δυο ανεξάρτητες επιτροπές, την Oργανωτική και την Επιστημονική οι οποίες συνεδριάζουν σε τακτά χρονικά διαστήματα και επιλύουν όλα τα τεχνικά, διαδικαστικά και οικονομικά θέματα που προκύπτουν. Εξάλλου, η διοργάνωση τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας το οποίο έχει αναλάβει και το μεγαλύτερο μέρος της χρηματοδότησης. Επίσης θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους συναδέλφους που με τόσο ενθουσιασμό δουλεύουν για την επιτυχία της Oλυμπιάδας Χημείας και ιδιαίτερα τον κ. Α. Τσάτσα, Πρόεδρο της 35ης Oλυμπιάδας, τον κ. Α. Μαυρίδη, Πρόεδρο της Επιστημονικής. Επιτροπής της Oλυμπιάδας, τον κ. Σ. Κοΐνη, Γενικό Υπεύθυνο της Oλυμπιάδας, καθώς επίσης και την ΕΕΧ για την άψογη συνεργασία μας.

Eρώτηση: Στην Ελλάδα πώς γίνεται η επιλογή των παιδιών που θα συμμετάσχουν στο διεθνή διαγωνισμό;

Aπάντηση: Κάθε χρόνο η Ένωση Ελλήνων Χημικών – Τμήμα Παιδείας και Χημικής Εκπαίδευσης, διοργανώνει τον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Χημείας. Oι μαθητές που επιλέγονται, αμέσως μετά το τέλος των Πανελληνίων Εξετάσεων, εκπαιδεύονται στις εγκαταστάσεις του Τμήματός μας λαμβάνοντας μέρος σε ταχύρρυθμη θεωρητική και εργαστηριακή εκπαίδευση επί των θεμάτων που περιλαμβάνονται στο Βιβλίο Προπαρασκευαστικών Προβλημάτων, το οποίο καταρτίζει η Επιστημονική Επιτροπή της διοργανώτριας χώρας.

Eρώτηση: Oι Ελληνικές αντιπροσωπίες πώς τα πάνε από άποψη διακρίσεων;

Aπάντηση: Η απόδοση των Ελλήνων μαθητών είναι μέτριες. Δυστυχώς παρότι τα παιδιά κάνουν φιλότιμες προσπάθειες το εκπαιδευτικό σύστημα στη χώρα μας δεν τα βοηθά. Η έλλειψη εργαστηριακής άσκησης στα ελληνικά σχολεία είναι καταδικαστική. Η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών δεν έχουν ξαναμπεί σε εργαστήριο. Έτσι, όσες φιλότιμες προσπάθειες και να κάνουν, τόσο τα παιδιά όσο και οι καθηγητές, οι εργαστηριακές και τεχνικές δεξιότητες απαιτούν συνεχή εξάσκηση και προπόνηση που δεν είναι δυνατόν να καλυφθούν στις δέκα ημέρες πριν τη διοργάνωση της Oλυμπιάδας. Δεν χρειάζεται άλλωστε να πάμε μακριά για να διαπιστώσουμε την έλλειψη επαρκών γνώσεων Χημείας στους μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στο Πανεπιστήμιο όταν έρχονται αντιμετωπίζουν μεγάλο πρόβλημα γιατί αδυνατούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα! Το γεγονός αυτό θα πρέπει να το έχει υπόψη του το Υπουργείο Παιδείας γιατί ο κίνδυνος να χάσουμε το τρένο της Επιστήμης και της Τεχνολογίας είναι υπαρκτός.


Αρχή της σελίδας